Met het wegvallen van diverse spelers in het adviessegment voor het gewas Asperges nemen ‘v/d Grond’ en Delphy vanaf voorjaar 2018 samen verdere stappen in onderzoek, demodagen, en advies specifiek voor de Asperges. In de loop van dit jaar worden er meerdere initiatieven ontwikkeld om de kennisontwikkeling in de Asperge op een hoog niveau te houden, startend met een demodag Asperge.
Roy Schoenmakers, als adviseur nieuw in dienst bij Delphy, gaat zich richten op advisering in de Aardbeien en Asperges. Roy werkte voorheen bij Aceera als adviseur Asperge.
Beide partijen konden al terugkijken op eerdere succesvolle, gezamenlijk georganiseerde evenementen waar meer telers in heel Nederland hun kennis bijspijkerden. Binnen de samenwerking Delphy en ‘v/d Grond’ is de kerntaak het organiseren van kennisoverdracht via netwerkbijeenkomsten ondersteund door een vakinhoudelijk magazine. en voor telersnetwerken in voor alsnog met name de vollegrondsgroentesector.
Delphy staat voor Worldwide Expertise for Food & Flowers en is daarmee dé onderneming in kennis en expertise voor onze partners in de plantaardige sectoren, wereldwijd. Met kennisontwikkeling en kennisimplementatie maakt Delphy het optimaliseren van productie in food & flowers wereldwijd mogelijk. Delphy ontwikkelt praktijkkennis door eigen onderzoek uit te voeren op diverse ‘vernieuwingsbedrijven’. Voor meer informatie, kijk op www.delphy.nl .
‘v/d Grond’ is naast Vollegrondsgroente.net het label voor kennisactiviteiten in de vollegrondsgroente sector waarbij een complete communicatiemix wordt aangeboden van fysiek, print en digitaal. ‘v/d Grond’ is het label voor de open kennisactiviteiten in combinatie met het vakblad ‘v/d Grond’. Het vakblad ‘v/d Grond’ verschijnt als aparte uitgave voor “Aardbeien, Asperges & Zacht fruit”, “Kool, Lof, Sla & Prei” en “Peen & Ui” onderling afgewisseld per kwartaal. Lees meer op www.vollegrondsgroente.net .